Queixes i suggeriments
En compliment de l'article 38.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic i de l'article 11.2 b) del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, a través d'aquesta seu es disposa un enllaç per a la formulació de suggeriments i queixes.
Conforme al que es recull en l'art. 10 de l'Ordre HAP/548/2013, de 2 d'abril, per la qual es creen i regulen seus electròniques en el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, els mitjans disponibles per a la formulació de queixes i suggeriments en relació amb el contingut, gestió i serveis oferts a les seus que es creen en la present Ordre, seran els següents:
Quan es tracti de queixes i suggeriments relacionats directa o indirectament amb els procediments administratius de naturalesa tributària serà aplicable el que es disposa en l'article 8 i a l'apartat 3 de la disposició final primera del Reial decret 1676/2009, de 13 de novembre, pel qual es regula el Consell per a la Defensa del Contribuent.
Quan es tracti de queixes o suggeriments no relacionats directa o indirectament amb els procediments administratius de naturalesa tributària, es podrà realitzar la presentació presencialment o per correu postal davant els registres generals i les oficines d'atenció al públic dels serveis centrals i de les oficines perifèriques del Departament, dirigides als òrgans o organismes responsables, d'acord amb el procediment establert en l'article 15 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat; o la presentació electrònica a través del servei de la Inspecció General del Departament operatiu en aquesta Seu Electrònica Central.
No es consideraran mitjans per a la formulació de queixes i suggeriments els serveis d'assessorament electrònic a l'usuari per a la correcta utilització de la seu, sense perjudici de la seva obligació, quan existeixin, d'atendre els problemes que susciti la ciutadania.